Boekenweek: boekbespreking en Meet & Greet Jan van Mersbergen

15 maart 2018, van 19:30 tot 21:30

Kosten: Gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

DEZE ACTIVITEIT IS GEANNULEERD. In de Boekenweek (10 t/m 18 maart) staat het thema Natuur centraal. Het boek “De ruiter ” van Jan van Mersbergen sluit perfect aan bij dit thema en zal daarom besproken worden op donderdagavond 15 maart. Van Mersbergen (onder andere winnaar van de F. Bordewijk-prijs 2014) komt later op de avond naar Barneveld voor een aansluitende Meet & Greet.

Om 19.30 uur start de boekbespreking onder leiding van Laurien de Groot. Laurien gaat samen met geïnteresseerden in gesprek over verschillende aspecten van het boek. Om 20.30 uur sluit Jan van Mersbergen aan. Hij gaat met de boekbesprekers en belangstellenden voor de Meet en Greet dieper in op zijn boek en zal ook vragen beantwoorden. Van Mersbergen vertelt over zijn andere werken, maar ook over afkomst, stad en platteland, jeugd & ouderdom en vooral over afstand. Alles met schrijven heeft met afstand te maken: “Bijna niemand in mijn omgeving las, en ik ben gaan schrijven. Dat blijft heel vreemd en daar sta ik heel dubbel in want ik gebruik juist de taal van mijn Brabantse eilandje tussen de rivieren, “ aldus Jan van Mersbergen.

Foto auteur: Bob Bronshoff

Praktische informatie

U kunt zich aanmelden voor de boekbespreking en de Meet & Greet, maar ook alleen voor de Meet & Greet. Deelname is gratis. Wel dient u zich voor 11 maart aan te melden bij de balie in de Barneveldse bibliotheek. Of stuur een mail naar: info@bibliotheekbarneveld.nl. Deelnemers aan de boekbespreking kunnen het boek lezen als e-book. Wilt u een papieren exemplaar lezen? Geef dat dan aan bij uw aanmelding.